Vietnam, I love you! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Loes Vinke - WaarBenJij.nu Vietnam, I love you! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Loes Vinke - WaarBenJij.nu

Vietnam, I love you!

Door: Loes Vinke

Blijf op de hoogte en volg Loes

30 Juni 2014 | Vietnam, Hanoi

Het moest een keertje gebeuren. Heb ik mijn hele blog geschreven, klaar om te uploaden is die verdwenen. Dus nog maar een keer alle mooie herinneringen ophalen en een nieuwe blog maken.

Mijn laatste blog was geëindigd in Cambodja net voordat ik de grens over ging naar Vietnam samen met Marloes. Mijn avontuur in Vietnam begon op het prachtige eiland Phu Quoc, dit eiland schijnt een paradijs te zijn met prachtige stranden. Deze hebben wij helaas niet gezien, hier aangekomen had ik namelijk meteen een oorontsteking te pakken dus de eerste dag heerlijk in bed gelegen. Toch wilde ik wel heel graag het eiland zien, dus hadden we scooters gehuurd om het eiland te bekijken. Het zat ons helaas niet mee aangezien het bijna de hele dag geregend heeft. Toch was het een hele leuke dag geworden, lekker crossen door de modder! De volgende dag was het tijd om onze reis naar Saigon (Hochimin) te beginnen. Eerst een boot, daarna uren wachten op onze nachtbus. Deze tijd hebben we goed benut om maar eens karaoke te zingen, dit is onwijs populair in Azië!

Aangekomen in Saigon hebben we meteen het war museum bezocht, wat erg anti Amerika is, begrijpelijk als je alle afschuwelijke foto's ziet en verhalen leest. Daarna was het tijd om te relaxen dus lekker naar de bios geweest en het nachtleven van Saigon in gedoken. Verder heb ik in Saigon de cuchi tunnels bezocht, dit is heel erg indrukwekkend en over markten heen gestruind. Na Saigon zijn we verder gegaan noor Cantho, hier is een grote floating market te vinden en dat wouden wij graag zien. Helaas viel dit wat tegen, de markt is voornamelijk heel groot in het weekend en dat was het niet. Wel hebben we hier geleerd hoe noedels gemaakt worden en hebben we zelfs meegeholpen om ze te maken!

Na de hitte van Cantho was het tijd voor het koelere klimaat van Dallat. Dallat ligt verder af van de zee en is ook hoger gelegen, heerlijk om voor een keer 25 graden te hebben overdag. Het is een prachtig stadje waar je nog heel goed alle Franse invloeden kan zien. Hier verbleven we in een van de leukste hostels waar ik toe dan toe geweest ben. Het is klein, niet heel erg schoon maar het wordt gerund door Mama en Crazy en die zijn geweldig! Mama spreekt geen woord Engels maar kookt elke avond voor het hele hostel dus je eet met ze alle gezellig op de grond en Crazy zorgt voor een geweldige sfeer en neemt iedereen mee naar karaoke en andere plekken s avonds. In Dallat ben ik ook gaan canyoningen, dit bestond voornamelijk uit het abseilen van watervallen! De hoogste was 25 meter en het was geweldig, eng maar geweldig! In Dallet hadden Marloes en ik ook besloten dat we naar Mui-Ne wilden fietsen, dus hebben we dit ook gedaan. Twee dagen door prachtige natuur, door de bergen richting het strand, 150 kilometer in totaal, 75 per dag! Dit is een van de geweldigste ervaringen van mijn leven! Aangekomen in Mui-Ne zijn we aan het strand gaan liggen met een rum-cola om van onze overwinning te genieten, we hadden het gehaald!

In Mui-Ne hebben we de zand duinen bezocht, vooral de witte zand duinen worden ook wel de Sahara van Vietnam genoemd. Het is prachtig, onwijs grote duinen wit zand en dan een blauw meer ernaast, een plaatje dat zo op een ansichtkaart past! Na Mui-Ne zijn voor door gegaan naar Nha Trang, hier hebben we modderbaden bezocht en ben ik voor het eerst in mijn leven in een waterpark geweest. Dit was geweldig, je gaat er met een kabelbaan naartoe en de glijbanen zijn heel tof!

Hoi-An was de volgende plaats op de lijst. Hoi-An staat bekend om het laten maken van pakken, jurken, schoenen en alle andere soorten kleren wat je wilt hebben. Hier heb ik dan ook drie jurken laten maken! Verder is de oude stad hier heel erg mooi, alles is goed bewaard gebleven en in de avond gaan alle lichtjes aan op de bruggen en straten en zie je alle drijvende kaarsjes op de rivier, een prachtig gezicht is dit. Na Hoi-An heb ik afscheid genomen van Marloes met wie ik een maand gereist heb, zij ging door naar Hue en ik begon aan mijn lange reis naar Sapa. Eerst 18 uur in de nachttrein gezeten, daarna een aantal uur doorgebracht in Hanoi en toen 14 uur in de nachtbus richting Sapa. Daar aangekomen regende het, was ik moe en kapot dus lekker een kamer genomen helemaal voor mezelf, is af en toe ook wel erg fijn. Snel had ik al een Italiaanse jongen ontmoet die er al een paar dagen was dus liet hij mij Sapa zien. Sapa ligt hoog in de bergen bijna tegen China aan, het is daar prachtig. Uitgestrekte rijstvelden en prachtige bergen. Hier heb ik dan ook een trekking gedaan, ik was nog kapot van de trein en bus dus 1 dag vond ik wel prima. Heb hele mooie rijstvelden gezien, tribes bezocht en geleerd dat het daar heel normaal is dat een jongen een meisje ontvoert, opsluit voor 3 dagen en daarna zijn ze verliefd en wordt er getrouwd! Haha, is eens wat anders dan in Nederland!

Na Sapa was het tijd voor de grote stad, Hanoi! Helaas had ik in Hanoi niet heel veel geluk, meteen de tweede dag werd ik wakker met een zware oogontsteking. Dus hup naar de dokter, en medicijnen krijgen. Omdat ik om de dag terug moest naar de dokter voor checkups heb ik helaas geen meerdaagse trip naar Halong Bay kunnen doen. Wel ben ik een dag geweest en het is prachtig, zelfs met de regen! In Hanoi heb ik naast de dokter een aantal musea bezocht, tempels, veel geshopt en voornamelijk rustig aan gedaan. Na Hanoi was het tijd voor mij om naar Maleisië te vliegen, daar ben ik op dit moment maar meer daarover later.

Dikke knuffels!

• 30 Juni 2014 - 12:16

Laura:

Hihi yes een reisverslag!

Leuk loesie :)

Veel plezier daar in de jungle

xxxx lauwie

• 30 Juni 2014 - 22:54

Jorien:

Jaaa eindelijk weer een verslagje. Ik ben aan het meegenieten hier hoor! Je wordt echt een doorgewinterde reiziger zo te lezen :)