Prachtig, warm en chaotisch Thailand - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Loes Vinke - WaarBenJij.nu Prachtig, warm en chaotisch Thailand - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Loes Vinke - WaarBenJij.nu

Prachtig, warm en chaotisch Thailand

Door: Loes Vinke

Blijf op de hoogte en volg Loes

26 Maart 2014 | Nederland, Groningen

Hallo lieve vrienden, familie en andere,

Zondag 23 maart kwam ik aan in Bangkok.  Sta je daar ineens tussen de chaos dat Bangkok heet. Gelukkig had ik me eerste paar nachtjes al geboekt bij Nappark Hostel (een aanrader voor iedereen die alleen reist). Het is een heerlijk hostel met schone dorms en leuke mensen. Ik had mijn backpack nog niet eens opengemaakt en er werd al gevraagd of ik mee wilde naar de Chatuchak market. Dit is een enorme markt in de weekenden, echt je kan er makkelijk verdwalen en niet meer eruit komen. Ik ben hier met een groep van 11 mensen heen geweest waarvan iedereen alleen was, zo makkelijk gaat het dus. Die avond ook maar meteen met ze alle gegeten en zo makkelijk had ik vrienden gemaakt. Wel verstandig na wat chang beer me bedje in gekropen want de jetlag hakte er aardig in.


Op mijn tweede dag zou Fiona aankomen, een nl meisje die ik via een forum heb leren kennen. Zij kwam pas einde van de dag aan dus had ik maar besloten Bangkok in me eentje te trotseren. The gand palace stond boven aan me lijstje, 20 min lopen dus dat was te doen. Na tien minuten werd ik al door een politieman aangespoken dat the grand palace niet een goed idee was die dag, er waren potestaties.  Daar ging me plan, gelukkig had hij wel tips waar ik dan heen kon. Hij hielt een tuktuk staande en voor 20 bath, 50 euro cent, zou hij mij een uur lang langs 3 tempels rijden, perfect. Tempel nummer 1, the lucky boeda, normaal gesloten voor publiek maar het was boeda dag dus ik mocht naar binnen. Het is piep klein en niet heel speciaal dacht ik. Tot de een man die daar werkte vertelde dat de koninklijke familie daar vaak kwam en zelf Alexander en Maxima zijn daar op speciaal bezoek geweest, dan is het toch wel leuk dat je dat gezien hebt. Terwijl ik binnen foto's aan het maken was, is het buiten onwijs gaan regenen. Zulke regen heb je in nl niet! En dan komt het, ik ben niet de handigste persoon,  dus ik denk ook niet dat de trap nu wel eens heel glad kan zijn. 2 seconden laten lig in onderaan de trap, blauwe plekken op me armen en me hele onder rug is inmiddels paars :( goed begin van vier maanden reizen. Die andere tempels liet ik maar voor wat het was en ben in mijn hostel met een koud blikje cola mijn rug gaan koelen.

Met avondeten ontmoete ik Fiona, super leuke meid en het klikte meteen. Afgesproken samen naar Sukohtai en Chiang Mai te reizen. Die avond ook meteen de eerste danspasjes gemaakt op khao san road. Na tien minuten hadden we alweer een hele groep andere mensen ontmoet en een super leuke avond gehad.


De dag erna weer vroeg uit de veren om met de boottaxi naar the grand palace te en Wat Pho (enorme liggende boeda) te gaan. Van de boot af werden we meteen belaagd door 20 tuktuk drivers, akkoord gegaan dat we voor 20 bath naar de big boeda en nog een andere tempel gebracht werden. Bij de big boeda weer regen. Ik ben gelukkig niet gevallen, wel waren er heel veel kinderen die van de regen gebruik maakte en op die onwijs gladde stenen een eigen glijbaan gemaakt hadden. Dit was zo leuk om te zien (filmpje komt)! Daarna nog een tempel bekeken en toen terug naar the gand palace. Wij waren goed voorbereid, lange broek aan doek mee voor over de schouders maar nee we mochten niet naar binnen. Je mag namelijk geen shirt zonder mouwen aan, ook niet als je een doek erover heen doet en je geen blote schouders heb, dat was even balen. Gelukkig maakte Wat Pho dit helemaal goed, de boede is echt gigantisch en de tempel was prachtig.


Nu een dag later zitten we in Sukothai, stuk koeler en +10000 muggen. Net lekker op straat gegeten en ja er liep gewoon een olifant langs! Vanavond lekker vroeg naar bed om morgen de oude stad hier te bekijken en vrijdag richting Chiang Mai.


Thailand is echt geweldig, de mensen zijn leuk en je maakt hier makkelijk vrienden. In Cambodja ga ik weer mensen opzoeken die ik de eerste dag heb leren kennen, zo makkelijk is het. Ik kan niet wachten wat de aankomende maanden mij allemaal gaat brengen, ik hou jullie op de hoogte!


Liefs van een Loes onder de blauwe plekken die aan het begin staat van het leukste avontuur ooit!

  • 26 Maart 2014 - 15:19

    Yvette:

    Hahahah loesieeee wat een heerlijk enthousiast verhaal en echt super om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Proud of youuuuu!:D Geniet ervan meid!!! dikke kus yv

  • 26 Maart 2014 - 16:55

    Jorien:

    Haha Loes, wat een geweldige belevenissen! En je bent er nog maar net. Zie je wel hoe makkelijk het is om mensen te leren kennen :)!? Heel leuk dat je wat reisbuddies in Cambodja gaat bezoeken.

    Veel plezier in Chiang Mai en houd ons op de hoogte!

    XXX Joor

  • 26 Maart 2014 - 20:41

    Laura:

    Aah lieve loeeees!!!
    mijn hartje maakte een vreugdeboinkje, op mijn facebookwall een update van je reisverslag. Yes!!

    Super om te lezen dat het goed met je gaat. Ondanks je valpartij dan ;)

    Heel veel plezier in chiang mai!

    En dat bloggen komt helemaal goed, leuk geschreven :)

    Dikke knuffel!
    X lau

  • 06 April 2014 - 13:47

    Angele:

    Hoi Loes,

    Kreeg je blog van je moeder. Wat onwijs leuk om te lezen, wij zijn drie jaar geleden in Thailand geweest met Tim en zijn vriendin.
    Wij vonden het ook een heerlijk gastvrij en mooi land. Heel veel plezier en ik blijf je volgen.

  • 07 April 2014 - 13:02

    Oma H.:

    Dag lieve avonturierster, Opa en ik lezen met veel plezier jouw dagelijkse belevenissen. We ZIEN je bijna lopen, varen, eten, praten met aardige reisgenoten, ons reisvirus reist met je mee.. Wees voorzichtig! Dikke kussen, O. en O.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Op deze blog hou ik mijn avontuur in Zuid/Oost Azië bij!

Actief sinds 15 Maart 2014
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 5230

Voorgaande reizen:

22 Maart 2014 - 26 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: