Ik geniet, ik leer, ik leef! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Loes Vinke - WaarBenJij.nu Ik geniet, ik leer, ik leef! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Loes Vinke - WaarBenJij.nu

Ik geniet, ik leer, ik leef!

Door: Loes Vinke

Blijf op de hoogte en volg Loes

12 April 2014 | Laos, Vangviang

Ik was gebleven in Sukothai waar Fiona en ik fietsen gehuurd hadden om de oude stad te bekijken. Dit is echt prachtig, veel oude ruïnes in een goed onderhouden park. Ze zeggen ook wel dat het klein Angkor Wat is. Verder is er niet veel te doen in Sukothai dus de volgende dag in de bus richting Chiang Mai.

Twee jaar geleden ben ik ook al in Chiang Mai geweest en het blijft een geweldige stad. Fiona en ik verbleven in Deejai Backpackers hostel waar we een dorm voor 4 personen hadden. In Chiang Mai heb ik veel gezien, veel mensen ontmoet en veel gefeest. Zo heb ik een wandeling door de oude stad gedaan om tempels te bekijken, musea bezocht waar ik geleerd heb over de geschiedenis, cultuur en volkeren van de regio en de prachtige tempel boven op de berg bezocht waar je er ook achter komt dat er boven Chiang Mai een dikke laag smog hangt. Goed voor de natuur zorgen gebeurd niet altijd in Thailand, er ligt vaak veel afval op straat en in de natuur, dit is wel een minpuntje.

In Chiang Mai heb ik afscheid moeten nemen van Fiona na een week samen te hebben gereisd, we houden contact en wie weet komen we elkaar ook weer ergens tegen. Alleen ben ik niet geweest want Karlien (nl meisje die ik ken via het wereldforum) was ook in Chiang Mai samen met Élise, een spiritueel meisje uit Canada. Heel erg leuk om een avond over spiritualiteit te leren, dan ga je zelf ook nadenken over wat er nou echt belangrijk is in je leven en waar je waarde aan hecht.

Met Karlien ben ik verder gaan reizen naar Pai, een leuke, gezellige hippie stad waar je bijna iedereen die je in Chiang Mai hebt leren kennen weer tegenkomt. In Pai hebben we voornamelijk gerelaxed en gefeest. Zo ben ik op een trance party geweest aan de rand van een rivier, een art en music party bijgewoond waar echt alleen maar hippies waren, rond het vuur gezeten in de don't cry bar en veel leuke avonden gehad met leuke mensen. Waar ik ook achter ben gekomen is dat bijna alle feesten illegaal zijn in Pai. Om te zorgen dat het feest niet wordt stop gezet, wordt de politie afgekocht en kan er dus gewoon gefeest worden. De politie in Thailand is onwijs corrupt, dit komt mede omdat zij voor een hogere rang moeten betalen. Dus zijn ze altijd om te kopen als je maar genoeg betaald.

In Pai heb ik afscheid genomen van Karlien en heb ik met Jennifer de trip naar Laos gemaakt. Jennifer is een super gezellige meid uit Canada en ik had haar al in Chiang Mai ontmoet. De trip naar Laos is insane! Het duurt drie dagen voordat je er bent, eerst zit je een avond in een minivan en daarna twee dagen op de slowboat, wat geweldig is! Een minpuntje van deze reis was dat ik een keelontsteking had opgelopen, gelukkig heeft de chauffeur van onze minivan medicijnen geregeld bij de farmacie en was ik er zo vanaf. Op de slowboat zijn we een hele groep mensen tegen gekomen en aangekomen in Luang Prabang (Laos) zaten we dan ook allemaal in hetzelfde hostel, heel gezellig was dat.

In Luang Prabang heb ik een onwijs mooie waterval bezocht en beklomen, super leuk om bovenop een waterval te staan! Ik heb hier fietsen gehuurd om de stad te bekijken en de prachtige natuur, Laos is een stuk mooier dan noord Thailand. Elke avond gingen we met het hostel naar Utopia, dit is een bar waar alle backpackers heen gaan. Je kan hier relaxen, dansen, eten, slapen en zelf volleyballen! De eerste avond heb ik met een stuk of 30 man volleybal gespeeld, wat al snel elke avond gebeurde. Alle barren hebben hier wel sluitingstijd, om 23.30 gaat alles dicht. Wil je je avond dan nog voort zetten dan ga je naar de bowling, deze mag namelijk wel tot laat open blijven. Je zal dan vast denken ook een gezellige bowlinghal, nou alles is minder waar. Het is een saaie hal met wat bowlingbanen, tl lampen en een beetje muziek. Maar omdat iedereen daar heen gaat is het heel gezellig, ik ben zelfs derde geworden bij het bowlen!

Op dit moment heb ik Luang Prabang alweer verlaten, ik ben samen met Jennifer, Marloes, Josh, Olly en nog meer op weg naar Vang Vieng. Hier gaat alles om tuben, feesten en the blue lagoon. Aankomende maandag start het Laos nieuwjaar dat drie dagen duurt, dus er is geen betere plek om dit te vieren!

Geniet van je leven en laat je dromen uitkomen! Dikke kus

  • 12 April 2014 - 18:18

    Lauwie:

    Aah wauw loes wat heb jij een droomleven!!
    Super leuke dingen maak je mee en op facebook prachtige foto's!

    Veel plezier met nieuwjaar in laos.

    Ik kijk uit naar je volgende verhaal.

    Dikke knuffel van mij!

  • 16 April 2014 - 21:10

    Paddy Tomesen:

    Loes wat leuk om je reisverslag te lezen.
    Inspirerend hè, Azië? Bevalt het eten je ook goed?
    Goede jaarwisseling en heel veel reisplezier.
    Pas goed op je zelf!!
    S P E K

  • 19 April 2014 - 16:35

    Oma Wil:

    Wat een belevenissen! We vinden het fijn om van je te horen.Pas goed op jezelf.
    Liefs van opa en oma Hardenberg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Op deze blog hou ik mijn avontuur in Zuid/Oost Azië bij!

Actief sinds 15 Maart 2014
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 5240

Voorgaande reizen:

22 Maart 2014 - 26 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: